در این مقاله میخواهیم به بررسی تعمیر شیشه بالابر بی ام و BMW بپردازیم و اجزای قطعات این دستگاه بشناسیم.
دلایل خرابی بالابر بی ام دبیلو را همراه با نحوه تعویض و تعمیر شرح می دهیم و مدل های این ماشین را معرفی می کنیم.
برای تعمیر و نصب انواع شیشه بالابر خودرو بی ام و جدید و قدیم با شماره 02177090652 تماس بگیرید.
مراحل تعمیر شیشه بالابر بی ام و:
دستگاه بالابر یکی از لوازم های مهم شیشه اتومبیل می باشد که نقش راحتی را برای راننده و سرنشینان ایفا می کند.
در خودرو بی ام دبیلو این سیستم بصورت پیشرفته است که معمولا کم خراب می شوند اما بهرحال قطعات آسیب پذیر هستند.
قطعات دستگاه شیشه بالابرBMW شامل موارد ذیل می باشد:
- موتور شیشه بالابر
- سوئیچ کنترل
- ریل ها
- چرخ دنده ها
- بلبرینگ ها
- پوشش داخلی درب
این بالابر ها معمولا در دو دسته بندی دنده ای و کابل دار هستند که در درب ماشین بی ام و قرار می گیرند.
اجزای دستگاه بالابر ممکن است دچار کند شدن یا خرابی موقت یا دائم شوند که باید هرکدام از آنها را بررسی کرد.
بنابراین عوامل خرابی برای تعمیر شیشه بالابر بی ام و به چند بخش تقسیم بندی می شود که به شرح ذیل می باشد:
- مشکلات الکتریکی
- مشکلات مکانیکی
- مشکلات موتور
- عوامل محیطی
- استفاده نادرست
اولین مورد الکتریکی است که مشکلات درخصوص سیم کشی و سوئیچ آن می باشد.
درخصوص مکانیکی نیز میتوان به زنگ زدگی یا آسیب که منجر به شکست است،اشاره کرد.
فشار زیاد و رطوبت نیز موارد بعدی هستند که دستگاه ممکن است پس از مدتی خراب شوند.
البته اینها همگی از دلایل خرابی این قطعات می باشد و همانطور که گفتیم بی ام دبیلو کمتر این اتفاق برایش می افتد.
پس از شناخت و عوامل خرابی قطعات دستگاه حال باید به فکر تعمیر شیشه بالابر بی ام و براساس این اطلاعات باشیم.
عیب یابی دستگاه شیشه بالابر BMW:
برای اطمینان از اینکه کدام از بخش های این دستگاه دچار علائم خرابی شده اند به هرکدام از آنها نگاه می کنیم.
ابتدا سوئیچ کنترل شیشه را بررسی کنید. از کارکرد آن اطمینان حاصل می کنیم و سپس به سراغ سیم کشی می رویم.
سیم ها و اتصالات را چک می کنیم تا از عدم وجود آسیب و هرگونه مشکل از این سو اطمینان پیدا نمائیم.
بعد از اینکه دیدید مشکلی نیست باید به موتور بالابر و مکانیزم عملکرد درب ها توجه ویژه کنید.
درب خودرو را باز و پوشش داخلی درب را با استفاده از پیچ گوشتی و ابزار مناسب باز می کنیم.